نگاه سوم نگاهی بس روشن امّا پنهان فقط تو بدان
نگاه سوم نگاهی بس روشن امّا پنهان فقط تو بدان
کاش قلب ها آنقدر خالص بودند که دعاها قبل از پایین آمدن دستها مستجاب می شدند♣
آخرين مطالب
لینک دوستان.ودر انتها درگاه پرداخت

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نگاه سوم و آدرس negahesevom.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

همین فرمان عضلانی را از طریق آگاهی جسمانی ذهن خود در آن ناحیه به کار ببرید، اما دیگر به ماهیچه‌های پلک هایتان اجازه ندهید که از فرمان اطاعت کنند.
این کار را دوباره و دوباره تکرار کنید ( بالا بکشید، بالا بکشید، بالا بکشید… ) چنان که گویی یک وزنه‎ی خیالی سنگین را از پشت چشم هایتان بلند می‎کنید.
این کار را بارها تکرار کنید، اما به خودتان ( یا هیچ یک از ماهیچه‎هایتان ) اجازه‎‎ی انقباض یا پاسخ ندهید. این کار در آغاز کمی دشوار است، اما با کمی تمرین به راحتی در انجام آن مهارت و تسلط پیدا می‎کنید.
این فعالیت گشایشی ذهنی خیلی مهم است. اگر می‎خواهید به روشن‌بینی و سایر توانایی‌های روحی دست پیدا کنید، این تمرین اولین قدم برای یادگیری کنترل چشم سوم است.
در مراحل اولیه ممکن است احساس کنید که ناحیه وسیعی از بالای ابروهایتان را بالا می‎کشید، حتی تمام پیشانی خود را . این مورد اشکالی ندارد و باز هم می‎تواند تأثیر لازم را برای باز کردن چشم سوم شما داشته باشد. با تمرین بیش تر خواهید توانست حوزه‎ی تمرکز فعالیت ذهنی خود را کاهش دهید و آن را به ناحیه‎ی بین ابروها ( چشم سوم ) محدود کنید.
اگر این فعالیت گشایشی ذهنی را ادامه دهید، چشم سوم خود را تحریک کرده ، آن را فعال خواهید ساخت. تمرکز یکنواخت و آرام شما روی یک شیئ، چشم سوم شما را با انرژی ساطع شونده از آن شیئ هماهنگ خواهد کرد. این انرژی به مرکز بینایی مغز شما ارسال می‎شود و در آنجا بعنوان یک تصویر ( یک نوار روشن از نور رنگی) تفسیر می‎‌شود.
توصیه: هر گاه در انجام این عملکرد گشایشی ذهنی، تمرکز و تسلط کافی کسب کرده، آن را بصورت ذهنی اجرا کنید، متوجه خواهید شد که وزنه‎ی خیالی پشت چشم های شما در یک سمت آسان تر از سمت دیگر بالا کشیده می‎شود،که معمولاً سمت راست آسان تر است. اصولا‎ً این احساس ناشی از تفاوت بین دو نیم کره‎‎ی مغز شما است که استفاده از یکی به مراتب آسان تر از دیگری است ( نیم کره‎ی غالب). اگر این مورد برای شما ایجاد اشکال می‎کند، با یک فعالیت چرخشی ذهنی، در جهت چرخش عقربه‎های ساعت در ناحیه‎ی بین ابروها، چشم سوم خود را تحریک کنید. منظور از جهت چرخش عقربه‎های ساعت این است که صورت خود را به عنوان صفحه‎ی ساعت در نظر بگیرید و جهت صحیح چرخش را با آن بسنجید. برای این فعالیت چرخشی نیز از همان فرمان ذهنی عضلانی استفاده کنید که قبلاً برای باز کردن چشمهای خسته به کار می‎بردید. اما اکنون آنرا برای چرخش به کار ببرید، چنان که گویی با حرکت چرخشی یک مداد، این ناحیه را تحریک می‎کنید. بهترین روش این است که برای فعال کردن چشم سوم خود تمرین گشایشی اصلی و این تمرین چرخشی را یک در میان انجام دهید. فعالیت گشایشی ذهنی به هر حال برای هماهنگ کردن چشم سوم شما با هاله لازم است.
توجه: به یاد داشته باشید که همه‎ی این تمرین های محرک انرژی، به آگاهی جسمانی موضعی خصوصاً آگاهی موضعی در سطح پوست وابسته‎اند. برای اینکه این تمرینها مؤثر باشند، باید احساس کنید که آنها واقعاً اتفاق می‎افتند.
  

  
   

 

 

چشم سوم ساختاری در کالبد اثیری ما میباشد. دانشمندان معتقدند که کالبد اثیری یک توده‌ی حاوی حدود (چهار ضربدر ده به توان بیست و یک) ذره‌ی اثیر است و دوره‌ی حیات آن به‌طور متوسط حدود (ده به توان بیست و دو) سال است. کالبد اثیری با اسامی دیگری همچون کالبد لطیف، کالبد ظریف، کالبد نورانی، کالبد شفاف، کالبد ستاره‌ای، کالبد اختری، کالبد آسترال، همزاد، پری‌اسپیریت، روان‌پوش، بدن برزخی و بدن مثالی خوانده میشود. این کالبد در شکل ظاهری بسیار شبیه کالبد فیزیکی است. ولی نسبت به کالبد فیزیکی رقیقتر و لطیف‌تر میباشد. کالبد اثیری از جنس ماده نیست، بلکه از جنس و ماهیت خاصی به نام «اثیر» یا «اتر» میباشد. اثیر در لغت به معنی عالی، برگزیده و مکرم آمده است. در متافیزیک اثیر به معنی ماهیت لطیف و غیر مادی است که بوجود آورنده‌ی کالبد اثیری می‌باشد. (گرمی تن را همی خواند اثیر)
ماده دارای سه حالت جامد، مایع و گاز است. در حالت جامد مولکول‌ها به شکل بسیار فشرده ومنقبض در کنار هم قرار میگیرند. در حالت مایع فشردگی مولکول‌ها کمتر می‌شود و در حالت گاز این فشردگی بسیار کاهش مییابد، به‌طوری که گازها در یک فضا پراکنده می‌شوند و تمام آن فضا را در بر میگیرند. به بیان ساده‌تر میتوان گفت که اثیر، یک ماهیت فراتر از گاز میباشد. به عبارت دیگر اثیر رقیقتر و منبسطتر از گاز است، به همین دلیل اثیر تمام قسمت‌های جهان اثیری را در بر گرفته است، همان طور که گازها تمام بخش‌های کره‌ی زمین را دربر گرفتهاند و در همه جای آن نفوذ کردهاند. کالبد اثیری در حال حاضر با ما و در انطباق با کالبد فیزیکی ما قرار دارد، ولی افراد معمولی آن را احساس نمیکنند. کالبد اثیری همان تصویری است که در خواب از خودمان و یا دیگران میبینیم.
چشم سوم یک ساختار فیزیکی نیست و نباید در کالبد فیزیکی به دنبال آن باشیم، چرا که در این کالبد چیزی نخواهیم یافت. وقتی کالبد اثیری و کالبد فیزیکی بر هم منطبق میشوند، محل قرار گرفتن چشم سوم در کالبد اثیری منطبق بر وسط پیشانی در جسم فیزیکی میشود. البته برای رسیدن به محل دقیق چشم سوم باید از وسط پیشانی حدود پنج سانتیمتر به داخل و عمق پیشانی و به زیر مغز نفوذ کرد. چشم سوم ماورای مکان و زمان در اندیشه است.
پس چشم سوم، ساختاری است که وجود خارجی دارد، داستان و افسانه نیست، اما وجود آن فیزیکی و مادی نمی‌باشد، بلکه متافیزیکی و اثیری است. بعضی افراد به اشتباه فکر می‌کنند فقط چیزهای فیزیکی وجود خارجی دارند.

چشم سوم با اسامی مختلف خوانده میشود. از جمله: چشم دل، چشم درون، چشم دانش، چشم بصیرت، چشم شهود، چشم یگانه، چشم معرفت، چشم معرفت بین، چشم برزخی، چشم عقل، چشم فکر، چشم معنوی، چشم قلب، چشم دریا، چشم سرّ، چشم باطن، چشم باطن بین، چشم خرد، چشم برزخ ملکوتی، چشم بصیرت باطنی، چشم بصیرت مثالی، چشم بصیرت ملکوتی، چشم بصیرت نفس، چشم غیبی ملکوتی، چشم ملکوت، چشم ملکوتی برزخی، دیده‌ی بصیرت، دیده‌ی دل، دیده‌ی دریا، ستاره‌ی شرق، کبوتری از ملکوت، چاکرای ششم، چاکرای پیشانی، چاکرای گورو، چاکرای آگیا، دروازه‌ی اثیری، مرکز پیشانی، مرکز ابرو، مرکز فرمان، نقطه سیاه، تیسراتیل، تری کوتی، تری ونی، موکتا تری ونی، جنانترا، شیوانترا، برومادهیا، برامیریها، دودال‌کانوال، نوکتی ساودا، آجنا و ...
چشم سوم بدان سبب گویند که چشم‌های فیزیکی راست و چپ را اول و دوم در نظر گرفته و دو تا حساب شده‌اند، پس این ساختار، چشم سوم نام گرفته است. در زبان انگلیسی نیز برای آن معادل همین عنوان یعنی Third eye به‌کار می‌رود.
چشم دل، عنوانی است که بیشتر در ادبیات و عرفان به‌کار می‌رود.آجنا یک کلمه‌ی سانسکریت به معنی فرمان، سرکردگی، سامان، اطاعت کردن، درک کردن و به‌طور کامل فهمیدن است. دروازه‌ی اثیری بدان سبب گفته می‌شود که چشم سوم راه و دروازه‌ی ورود به جهان اثیری ـ بخش دوم جهان هستی ـ می‌باشد.
چاکرا، مراکز ورود و خروج انرژی در هاله‌ی نورانی انسان می‌باشد. چاکراهای اصلی 7 عدد می‌باشند، که با شماره‌های یک تا هفت مشخص می‌شوند. چشم سوم منطبق بر چاکرای اصلی شماره‌ی شش است، بدین جهت به آن چاکرای ششم، چاکرای پیشانی و چاکرای گورو می‌گویند. محل قرار گرفتن این چاکرا در وسط پیشانی است. این چاکرا پل ارتباطی با گورو (استاد درون) می‌باشد...

اسامی چشم سوم

آجنا چاکرا چاکرای چشم سوم ، چشم خرد ، چشم درون یا چاکرای فرمان

محل :وسط پیشانی ، کمی بالاتر از ابرو ها / غده مربوط : هیپوفیز ( در بعضی منابع پینه آل گفته اند ) / هورمون مربوط : وازپرسین / بخشهای مربوط : چشمها ، گوشها ، صورت ، مخچه ، سیستم عصبی ، ستون مهره / حس : تمام حس ها از جمله ادراکات فراحسی / رنگ : نیلی همچنین زرد و بنفش / زمینه : عملکرد ادراکات ، کشف شهود ، رشد حس های درونی ، قدرت های ذهنی ، قدرت های ذهنی ، عملکرد ادراکات شخص . امکان پاکسازی و فعال ساختن چاکرای ششم : با تماشای آسمان آبی پر رنگ و پر ستاره شب فعال می شود ./ نوع یوگا : گیانا یوگا ، یانترا یوگا / سیاره های وابسته : تیر ، مشتری ، اورانوس ، نپتون...

آجنا در لغت به معنای فرمان و مرکز فرمان است. آجنا چاکرا به شکل دایره ای با دو گلبرگ در دو طرف آن توصیف می شود بر روی این گلبرگ ها حروف سانسکریت ( هام ) و ( کشام ) نقش بسته است ،

 

این دو گلبرگ به نیرو های مثبت و منفی پرانا که در این مرکز به هم اتصال می یابند و همچنین به خورشید و ماه اشاره دارند. این دو گلبرگ نشانه نفس و روح هستند : به عبارتی ذهن استدلالی و ذهن الهامی. گاه آجنا چاکرا را دری قلمداد می کنند که به قلمرو آگاهی براین و آگاهی عمقی باز می شود. در اینجاست که انسان با چشم دل می بیند ، در بسیاری از سنتهای عرفانی ، گشایش این چاکرا مربوط به بیداری معنوی است. در حین مراقبه نیز از این چاکرا برای تمرکز استفاده می شود. در مراقبه عمیق چشم روحانی یا چشم واحد در قسمت مرکزی پیشانی قابل مشاهده خواهد بود. این چشم عالم بر همه چیز در متون مقدس مختلف با نام های چشم سوم ، چشم درون ، چشم شیوا ، چشم شهود ، ستاره شرق نامیده می شود.

 

بیماریهای مربوط به چاکرای چشم سوم :

 

ناراحتی های اعصاب از قبیل رعشه ، فلج صورت ، ناراحتی های چشم از جمله آب مروارید ، التهاب چشم ، چشم قرنیه مزمن ، جوشهای پلک ، سرگیجه ، ناراحتی های گوش و بینی مثل : کری ، گوش درد ، از دست دادن حس بویایی ، خون ریزی بینی ، تشنج کودکان ، بیهوشی جن زدگی ، صرع ناراحتی های ذهنی از جمله : مالیخولیا ، وهم بینی ، هذیان گویی ، وسواس ، ضعف اعصاب.

 

تغذیه رنگی :

 

انگور یاقوتی ، کلم بروکلی ، بادنجان ، آلوچه.

 

با ریکی ( انرژی حیاتی کیهانی ) می توان تمامی چاکرا ها را بحالت تعادل در آورد.....

یامد عملکرد نا هماهنگچاکرای چشم سوم عدم تعادل است ،

 

به طور مثال پا فشاری بیش از حد روی حوزه عقل و منطق صورت می گیرد و فقط آن چه را که با ذهن منطقی اش درک می کند قبول دارد شخص به آسانی قربانی تفکر روشن فکرانه خود می شود ،

 

تنها چیزی را قبول می کند که ذهن او بتواند درک و از روشهای علمی قابل اثبات باشند. عملکرد نا هماهنگ دیگر این چاکرا این است که فرد با قدرت ذهنش سعی می کند بر روی دیگران و رویداد ها تاثیر بگذارد صرفاً فقط می خواهد درونش را نشان دهد و یا برای ارضای نیازهایش از آن استفاده می کند. در این وضعیت معمولاً چاکرای شبکه خورشیدی هم معمولاً از تعادل خارج است و چاکرای قلب و تاج نیز در حد جزیی رشد یافته است. اگر چشم سوم علی رغم گیر هایش نسبتاً باز باشد ، باز هم ممکن است در این کار موفق شود هر چند که مقاصد فرد خلاف جریان طبیعی حیات است. ولی دیر یا زود احساس تنهایی او را در بر می گیرد و موفقی را که برایش تلاش نموده بود پایدار نخواهد بود. اگر جریان انرژی در آجنا چاکرا به طور قابل ملاحظه ای بسته باشد تنها حقیقتی را می بیند و باور می کند که در جهان بیرون قابل دیدن باشد.زندگی اش تحت نفوذ امیال مادی نیازهای فیزیک و احساسات ابراز نشده است. اندیشه ها و بحث های معنوی به نظرش خسته کننده و اتلاف وقت خواهد بود. به راحتی در شرایط دشوار فرد کنترل اش را از دست می دهد و احتمالاً خیلی هم فراموش کار است. اگر بینایی فرد ضعیف شده باشد اغلب با کم کاری چاکرای پریشان و آشفته است و تصمیماتش کاملاً بر اساس احساسات سرکوب شده است.

 

آجنا چاکرا تحت کنترل سیاره اورانوس فعالیت کرده و از خود گذشتگی و آزمانگرایی از کیفیتهای تابشی آن بشمار می آید. آجنا چاکرا بر روی غده هیپوفیز یا پینه آل تاثیر می گذارد. غده هیپوفیز سلطان غده نیز نامیده می شود ، زیرا این غده به تمام غدد دیگر فرمان می دهد این غده قدرت اراده ، قدرت تشخیص و همچنین قدرت بینایی ، شنوایی حافظه را کنترل می کند. تمام نوابغ دارای غده هیپوفیز برتری می باشند.این غده رشد بدن را نیز کنترل می کند اختلال در عملکرد این غده سبب می شود که فرد از نظر فیزیکی رشد بسیار نا کافی داشته باشد و کوتاه قد شود. یک خانم باردار نباید تحت فشار عصبی قرار گیرد ، زیرا این حالت ممکن است سبب بروز اثرات منفی بر روی غده هیپوفیز گردد و می تواند فرد را بسیار ضعیف و کم رو کند. فشار و نگرانی نیز سبب اختلال در عملکرد این غده می شود و می تواند باعث افزایش فشار خون و مشکلات گوارشی نیز بشود. به افرادی که مستعد ابتلا به انواع ترس و بیم هستند و افرادی که تمایل به دروغ گویی دارند و یا سرکش و نا فرمان هستند و یا حتی دزدی می کنند باید به آجنا چاکرای آنها ریکی داد. همچنین برای درمان ذهنی و احساسی ضربه ای که ناشی از حادثه یا اتفاقی در گذشته رخ داده نیز باید به این چاکرا ریکی داد.

 

...

انسداد انرژی در چاکرای ششم ( آجنا چاکرا )

 

اگر این چاکرا ضعیف و جریان چاکرا در آن راکد باشد به علت کمبود انرژی در آن قدرت خلاقیت فرد متوقف می گردد یا اینکه فرد افکار خلاقه زیادی در سر دارد اما هرگز محقق نمی گردد.

 

همراه با این وضعیت عذر و بهانه ای دائمی وجود خواهد داشت که بر اساس آن جهان خارجی به سبب نقائص خود موردآجنا چاکرا مرکز اتصال سه کانال آیدا ، پینگالا ، سوشومنا است. با ادغام و آمیزش انرژی کیهانی و قمری و خورشیدی در این چاکرا در انسان بیداری روحی حاصل می آید و در هنگام بیداری این چاکرا در فرد قدرت روشن بینی ، روشن شنوی و تله پاتی و پیشگویی پدیدار می گردد. در حالت متمرکز بودن در این چاکرا این توانایی در انسان ایجاد می گردد که به دیگران در محور کارهایشان کمک کند.

 

 

 

 

 

 
  نظرات (1)

 

 

چشم سوم ساختاری در کالبد اثیری ما میباشد. دانشمندان معتقدند که کالبد اثیری یک توده‌ی حاوی حدود (چهار ضربدر ده به توان بیست و یک) ذره‌ی اثیر است و دوره‌ی حیات آن به‌طور متوسط حدود (ده به توان بیست و دو) سال است. کالبد اثیری با اسامی دیگری همچون کالبد لطیف، کالبد ظریف، کالبد نورانی، کالبد شفاف، کالبد ستاره‌ای، کالبد اختری، کالبد آسترال، همزاد، پری‌اسپیریت، روان‌پوش، بدن برزخی و بدن مثالی خوانده میشود. این کالبد در شکل ظاهری بسیار شبیه کالبد فیزیکی است. ولی نسبت به کالبد فیزیکی رقیقتر و لطیف‌تر میباشد. کالبد اثیری از جنس ماده نیست، بلکه از جنس و ماهیت خاصی به نام «اثیر» یا «اتر» میباشد. اثیر در لغت به معنی عالی، برگزیده و مکرم آمده است. در متافیزیک اثیر به معنی ماهیت لطیف و غیر مادی است که بوجود آورنده‌ی کالبد اثیری می‌باشد. (گرمی تن را همی خواند اثیر)
ماده دارای سه حالت جامد، مایع و گاز است. در حالت جامد مولکول‌ها به شکل بسیار فشرده ومنقبض در کنار هم قرار میگیرند. در حالت مایع فشردگی مولکول‌ها کمتر می‌شود و در حالت گاز این فشردگی بسیار کاهش مییابد، به‌طوری که گازها در یک فضا پراکنده می‌شوند و تمام آن فضا را در بر میگیرند. به بیان ساده‌تر میتوان گفت که اثیر، یک ماهیت فراتر از گاز میباشد. به عبارت دیگر اثیر رقیقتر و منبسطتر از گاز است، به همین دلیل اثیر تمام قسمت‌های جهان اثیری را در بر گرفته است، همان طور که گازها تمام بخش‌های کره‌ی زمین را دربر گرفتهاند و در همه جای آن نفوذ کردهاند. کالبد اثیری در حال حاضر با ما و در انطباق با کالبد فیزیکی ما قرار دارد، ولی افراد معمولی آن را احساس نمیکنند. کالبد اثیری همان تصویری است که در خواب از خودمان و یا دیگران میبینیم.
چشم سوم یک ساختار فیزیکی نیست و نباید در کالبد فیزیکی به دنبال آن باشیم، چرا که در این کالبد چیزی نخواهیم یافت. وقتی کالبد اثیری و کالبد فیزیکی بر هم منطبق میشوند، محل قرار گرفتن چشم سوم در کالبد اثیری منطبق بر وسط پیشانی در جسم فیزیکی میشود. البته برای رسیدن به محل دقیق چشم سوم باید از وسط پیشانی حدود پنج سانتیمتر به داخل و عمق پیشانی و به زیر مغز نفوذ کرد. چشم سوم ماورای مکان و زمان در اندیشه است.
پس چشم سوم، ساختاری است که وجود خارجی دارد، داستان و افسانه نیست، اما وجود آن فیزیکی و مادی نمی‌باشد، بلکه متافیزیکی و اثیری است. بعضی افراد به اشتباه فکر می‌کنند فقط چیزهای فیزیکی وجود خارجی دارند..چشم سوم با اسامی مختلف خوانده میشود. از جمله: چشم دل، چشم درون، چشم دانش، چشم بصیرت، چشم شهود، چشم یگانه، چشم معرفت، چشم معرفت بین، چشم برزخی، چشم عقل، چشم فکر، چشم معنوی، چشم قلب، چشم دریا، چشم سرّ، چشم باطن، چشم باطن بین، چشم خرد، چشم برزخ ملکوتی، چشم بصیرت باطنی، چشم بصیرت مثالی، چشم بصیرت ملکوتی، چشم بصیرت نفس، چشم غیبی ملکوتی، چشم ملکوت، چشم ملکوتی برزخی، دیده‌ی بصیرت، دیده‌ی دل، دیده‌ی دریا، ستاره‌ی شرق، کبوتری از ملکوت، چاکرای ششم، چاکرای پیشانی، چاکرای گورو، چاکرای آگیا، دروازه‌ی اثیری، مرکز پیشانی، مرکز ابرو، مرکز فرمان، نقطه سیاه، تیسراتیل، تری کوتی، تری ونی، موکتا تری ونی، جنانترا، شیوانترا، برومادهیا، برامیریها، دودال‌کانوال، نوکتی ساودا، آجنا و ...
چشم سوم بدان سبب گویند که چشم‌های فیزیکی راست و چپ را اول و دوم در نظر گرفته و دو تا حساب شده‌اند، پس این ساختار، چشم سوم نام گرفته است. در زبان انگلیسی نیز برای آن معادل همین عنوان یعنی Third eye به‌کار می‌رود.
چشم دل، عنوانی است که بیشتر در ادبیات و عرفان به‌کار می‌رود.آجنا یک کلمه‌ی سانسکریت به معنی فرمان، سرکردگی، سامان، اطاعت کردن، درک کردن و به‌طور کامل فهمیدن است. دروازه‌ی اثیری بدان سبب گفته می‌شود که چشم سوم راه و دروازه‌ی ورود به جهان اثیری ـ بخش دوم جهان هستی ـ می‌باشد.
چاکرا، مراکز ورود و خروج انرژی در هاله‌ی نورانی انسان می‌باشد. چاکراهای اصلی 7 عدد می‌باشند، که با شماره‌های یک تا هفت مشخص می‌شوند. چشم سوم منطبق بر چاکرای اصلی شماره‌ی شش است، بدین جهت به آن چاکرای ششم، چاکرای پیشانی و چاکرای گورو می‌گویند. محل قرار گرفتن این چاکرا در وسط پیشانی است. این چاکرا پل ارتباطی با گورو (استاد درون) می‌باشد..

اسامی چشم سوم

آجنا چاکرا چاکرای چشم سوم ، چشم خرد ، چشم درون یا چاکرای فرمان

محل :وسط پیشانی ، کمی بالاتر از ابرو ها / غده مربوط : هیپوفیز ( در بعضی منابع پینه آل گفته اند ) / هورمون مربوط : وازپرسین / بخشهای مربوط : چشمها ، گوشها ، صورت ، مخچه ، سیستم عصبی ، ستون مهره / حس : تمام حس ها از جمله ادراکات فراحسی / رنگ : نیلی همچنین زرد و بنفش / زمینه : عملکرد ادراکات ، کشف شهود ، رشد حس های درونی ، قدرت های ذهنی ، قدرت های ذهنی ، عملکرد ادراکات شخص . امکان پاکسازی و فعال ساختن چاکرای ششم : با تماشای آسمان آبی پر رنگ و پر ستاره شب فعال می شود ./ نوع یوگا : گیانا یوگا ، یانترا یوگا / سیاره های وابسته : تیر ، مشتری ، اورانوس ، نپتون..

آجنا در لغت به معنای فرمان و مرکز فرمان است. آجنا چاکرا به شکل دایره ای با دو گلبرگ در دو طرف آن توصیف می شود بر روی این گلبرگ ها حروف سانسکریت ( هام ) و ( کشام ) نقش بسته است ،

 

این دو گلبرگ به نیرو های مثبت و منفی پرانا که در این مرکز به هم اتصال می یابند و همچنین به خورشید و ماه اشاره دارند. این دو گلبرگ نشانه نفس و روح هستند : به عبارتی ذهن استدلالی و ذهن الهامی. گاه آجنا چاکرا را دری قلمداد می کنند که به قلمرو آگاهی براین و آگاهی عمقی باز می شود. در اینجاست که انسان با چشم دل می بیند ، در بسیاری از سنتهای عرفانی ، گشایش این چاکرا مربوط به بیداری معنوی است. در حین مراقبه نیز از این چاکرا برای تمرکز استفاده می شود. در مراقبه عمیق چشم روحانی یا چشم واحد در قسمت مرکزی پیشانی قابل مشاهده خواهد بود. این چشم عالم بر همه چیز در متون مقدس مختلف با نام های چشم سوم ، چشم درون ، چشم شیوا ، چشم شهود ، ستاره شرق نامیده می شود.

 

بیماریهای مربوط به چاکرای چشم سوم :

 

ناراحتی های اعصاب از قبیل رعشه ، فلج صورت ، ناراحتی های چشم از جمله آب مروارید ، التهاب چشم ، چشم قرنیه مزمن ، جوشهای پلک ، سرگیجه ، ناراحتی های گوش و بینی مثل : کری ، گوش درد ، از دست دادن حس بویایی ، خون ریزی بینی ، تشنج کودکان ، بیهوشی جن زدگی ، صرع ناراحتی های ذهنی از جمله : مالیخولیا ، وهم بینی ، هذیان گویی ، وسواس ، ضعف اعصاب.

 

تغذیه رنگی :

 

انگور یاقوتی ، کلم بروکلی ، بادنجان ، آلوچه.

 

با ریکی ( انرژی حیاتی کیهانی ) می توان تمامی چاکرا ها را بحالت تعادل در آورد..........عملکرد نا هماهنگچاکرای چشم سوم عدم تعادل است ،

به طور مثال پا فشاری بیش از حد روی حوزه عقل و منطق صورت می گیرد و فقط آن چه را که با ذهن منطقی اش درک می کند قبول دارد شخص به آسانی قربانی تفکر روشن فکرانه خود می شود ،

 

تنها چیزی را قبول می کند که ذهن او بتواند درک و از روشهای علمی قابل اثبات باشند. عملکرد نا هماهنگ دیگر این چاکرا این است که فرد با قدرت ذهنش سعی می کند بر روی دیگران و رویداد ها تاثیر بگذارد صرفاً فقط می خواهد درونش را نشان دهد و یا برای ارضای نیازهایش از آن استفاده می کند. در این وضعیت معمولاً چاکرای شبکه خورشیدی هم معمولاً از تعادل خارج است و چاکرای قلب و تاج نیز در حد جزیی رشد یافته است. اگر چشم سوم علی رغم گیر هایش نسبتاً باز باشد ، باز هم ممکن است در این کار موفق شود هر چند که مقاصد فرد خلاف جریان طبیعی حیات است. ولی دیر یا زود احساس تنهایی او را در بر می گیرد و موفقی را که برایش تلاش نموده بود پایدار نخواهد بود. اگر جریان انرژی در آجنا چاکرا به طور قابل ملاحظه ای بسته باشد تنها حقیقتی را می بیند و باور می کند که در جهان بیرون قابل دیدن باشد.زندگی اش تحت نفوذ امیال مادی نیازهای فیزیک و احساسات ابراز نشده است. اندیشه ها و بحث های معنوی به نظرش خسته کننده و اتلاف وقت خواهد بود. به راحتی در شرایط دشوار فرد کنترل اش را از دست می دهد و احتمالاً خیلی هم فراموش کار است. اگر بینایی فرد ضعیف شده باشد اغلب با کم کاری چاکرای پریشان و آشفته است و تصمیماتش کاملاً بر اساس احساسات سرکوب شده است.

 

آجنا چاکرا تحت کنترل سیاره اورانوس فعالیت کرده و از خود گذشتگی و آزمانگرایی از کیفیتهای تابشی آن بشمار می آید. آجنا چاکرا بر روی غده هیپوفیز یا پینه آل تاثیر می گذارد. غده هیپوفیز سلطان غده نیز نامیده می شود ، زیرا این غده به تمام غدد دیگر فرمان می دهد این غده قدرت اراده ، قدرت تشخیص و همچنین قدرت بینایی ، شنوایی حافظه را کنترل می کند. تمام نوابغ دارای غده هیپوفیز برتری می باشند.این غده رشد بدن را نیز کنترل می کند اختلال در عملکرد این غده سبب می شود که فرد از نظر فیزیکی رشد بسیار نا کافی داشته باشد و کوتاه قد شود. یک خانم باردار نباید تحت فشار عصبی قرار گیرد ، زیرا این حالت ممکن است سبب بروز اثرات منفی بر روی غده هیپوفیز گردد و می تواند فرد را بسیار ضعیف و کم رو کند. فشار و نگرانی نیز سبب اختلال در عملکرد این غده می شود و می تواند باعث افزایش فشار خون و مشکلات گوارشی نیز بشود. به افرادی که مستعد ابتلا به انواع ترس و بیم هستند و افرادی که تمایل به دروغ گویی دارند و یا سرکش و نا فرمان هستند و یا حتی دزدی می کنند باید به آجنا چاکرای آنها ریکی داد. همچنین برای درمان ذهنی و احساسی ضربه ای که ناشی از حادثه یا اتفاقی در گذشته رخ داده نیز باید به این چاکرا ریکی داد.

 

.......

انسداد انرژی در چاکرای ششم ( آجنا چاکرا )

 

اگر این چاکرا ضعیف و جریان چاکرا در آن راکد باشد به علت کمبود انرژی در آن قدرت خلاقیت فرد متوقف می گردد یا اینکه فرد افکار خلاقه زیادی در سر دارد اما هرگز محقق نمی گردد.

 

همراه با این وضعیت عذر و بهانه ای دائمی وجود خواهد داشت که بر اساس آن جهان خارجی به سبب نقائص خود موردآجنا چاکرا مرکز اتصال سه کانال آیدا ، پینگالا ، سوشومنا است. با ادغام و آمیزش انرژی کیهانی و قمری و خورشیدی در این چاکرا در انسان بیداری روحی حاصل می آید و در هنگام بیداری این چاکرا در فرد قدرت روشن بینی ، روشن شنوی و تله پاتی و پیشگویی پدیدار می گردد. در حالت متمرکز بودن در این چاکرا این توانایی در انسان ایجاد می گردد که به دیگران در محور کارهایشان کمک  کند.

 

 

 


اسما خداوند متعال

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:پند و اندرز,عکس,عکس طبیعتآخر زمان,مرگ, فتنه,ایمان,جنگ,جهاد,توبه,امام,امام زمان,فراماسون,فراماسونری,دجال,رستاخیز,بیوتروریسم,کد,چله,امام,شیطان,شیطان پرستی,جهاد,داعش,جنگ,یمن,میانمار,هولوکاست,ایلومناتی,جادو,کابالا,صهیون,صهیونیسو,اسراییل,موسی,عیسی,سلیمان,نوح,جنگ نرم,اینترنت,اهنگ شیطان,رقص مرگ,, ] [ 12:5 قبل از ظهر ] [ فخـــــــــــــــــــــــــــــاری♣سخنانی از بزرگان♣جمع آوری بعضی مطالب مفید از سایتهای دیگر♣استفاده از احادیث و گفته بزرگان ♣رجوع به کتابهای تاریخی دنیا♣منابع ارزشمند روانشناسی♣بحث های ریاضی♣اشکال هندسی♣داستان ها و گفته های قرانی♣ ]

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

نگاه سوم دریچه ایی بسوی روشنایی آرامـــــــــــــــــــــــــــــــش نیایـــــــــــــــــــــــــــــــش خودســــــــــــــــــــــــازی شـــــــــــــــــــــــــکرگزاری متجلی ساختن آرزوها و خواسته ها ♥♥♥♥♥♥ مــــــــــــــــــــــــــــراقبــــــــــــــــــــه ♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣ اگه از آن دسته انسانهای عجول وشتابزده هستید. اگه فقط نتیجه برای شما مهم است. اگه نمیتوانید صبر و حوصله پیشه خود سازید. اگه علت ها واما ها واگرها وچراهاباعث شده ناامیدی را پیشه کنید به نگاه ســـــــــــــــــــــوم ادامه ندهید نگاه سوم شکیابایی وصبر از شما میخواهدتا برای شما روشنایی به ارمغان آورد به نگاه سوم خوش آمدید ◘◘◘◘ انسانها باید بیاموزند که نمی توانند کسی را وادار کنند که عاشق شان باشد، تنها کاری که می توانند بکنند این است که خودشان او را دوست بدارند . بیاموزند که فقط چند ثانیه طول می کشد تا زخم هایی عمیق در قلب کسانی که دوست شان داریم ایجاد کنیم، اما سال ها طول می کشد تا این زخم ها را التیام بخشیم . بیاموزند ثروتمند کسی نیست که بیشترین ها را دارد بلکه کسی است که به کمترین ها نیازمند است . بیاموزند انسان هایی هستند که ما را دوست دارند فقط نمی دانند که چگونه احساساتشان رابیان کنند . بیاموزند که دو نفر می توانند با هم به یک نقطه نگاه کنند اما به همان یک نقطه دو دید مختلف داشته باشند . بیاموزند کافی نیست که فقط دیگران را ببخشند بلکه باید بتوانند خود را نیز ببخشند. دیگر وبسایت و وبلاگ های ما balhayeparvaz.loxblog.com وnegahesevom2.loxblog.com وzarrinmadarkavir.ir وfakharii.loxnlog.com
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 19503
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



پخش ویدیو